Tomt och tyst

Publicerat: 2014-01-03 Kl: 15:44:32 | I kategori: Blandat

Jaha, så var både jul och nyår över. Vi har haft en supermysig jul och nyåret var lyckat även det med god mat och dans. Jag känner mig alltid så tom såhär när det nya året precis börjat, all julhysteri är slut, nyårsfesten är slut och man ska känna sig så peppad inför det nya året. Jag känner mig peppad inför alla nya mål men brukar behöva ett par dagar på mig. 

Vi lämnade Vendelsö igår och begav oss till Ornö för ett par dagar på landet. Här är det mörkt, tyst och regnigt, men med god mat och en varm mysig brasa så känns det väldigt bra..


Vi gick en skogspromenad i förmiddags och det känns så höstigt ute, tänk om vi inte får någon snö iår?


Ett av mina löften detta år är att äta mycket mer vegetariskt och mycket mer grönsaker. Jag kan ofta tycka att det är lite tråkigt och "omatigt" med en kall sallad så därför är ett bra tips att blanda ner något varmt också! I denna sallad blandade jag ruccola, tomat och gurka (kallt) med ugnsrostade morötter och lök, sen lade jag på lite chèvre och en dressing med olja, balsamvinäger, honung och chiliflakes, supergott! Dagens sallad blev likadan fast med stekt sparris och halloumi istället för morot och chèvre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback