När man känner sig dum.

Publicerat: 2012-09-10 Kl: 18:00:00 | I kategori: Blandat

 
Jag köpte ju som sagt en Michael Kors jet set travel tote på blocket. Tjejen som sålde den verkade seriös, och naiva jag tyckte livet var toppen.. Jodå.
 
Jag bad tjejen som sålde väskan att skicka den i en kartong, så den inte skulle få fula veck på sig. Det stod i annonsen att hon köpt den i USA och att den var sparsamt använd, hon bodde på Djursholm, och jag tyckte allt verkade sjysst..
 
Jocke åkte och hämtade väskan i tobaksbutiken den skickats till och kommer hem. När jag går ut i bilen för att hämta väskan hittar jag först inte "kartongen", paketet är så litet att det får plats under sätet typ.
 
När jag kommer in och öppnar det lilla paketet stinker det plast och bensin om väskan. Den är platt, plastig och helt oanvänd, inte ens öppnad. I väskan ligger MK-lappen och på den står det lite om väskan, bl.a. "genuin leather" jo, jag tackar jag! ALLT är fel, loggan, färgen, materialet, ja till och med fodret.
 
Jag sätter mig ner för att maila tjejen och beskriver alla fel på väskan. Jag hotar med polisanmälning för bedrägeri och berättar att min man jobbar på banken och kan lätt ta reda på hennes namn via kontonumret och att jag kommer ställa till ett helvete.
 
Och se på fan, ett par timmar senare svarar hon med att jag är otrevlig och att jag inte ska komma med massa hot. Nu kommer det fram att hon heter ett helt annat namn, bor i Hägersten och inte alls köpt väskan i USA, utan på en second hand butik.. (frågan är vem som gratis lämnar in en helt ny MK-väska till en SH-butik?? Ingen!!)
 
Hur som helst blir hon rädd och lovar att betala tillbaka mina pengar och att hon vill ha tillbaka väskan. Jag har kollat och faktiskt fått tillbaka mina pengar, vilken tur för henne. Jag har fått ca 5 mail på två dagar där hon ber om ursäkt och bestämt påstår att hon också blivit lurad. Trots detta ljög hon om allt i annonsen.
 
Nu väntar jag på att en ny MK-väska ska komma ut på blocket eller tradera som jag kan åka och känna på denna gång... Men jisses vad naiv man är som "olurad".
Kommentarer
Postat av: Linda H

Men shit vilken jävla brud!!! Att man ens vågar göra nåt sånt!! Å fan va ball du är som går på så hårt!! :) var det tjejen som berättade va hon egentligen hette eller va de jocke som kollade upp det?? Skönt att du fick tillbaka pengarna men va synd med väskan, du som längtat så! :(

Svar: Helt sjukt!!! När hon lämnade sin adress för att få tillbaka den fula väskan gick vi in och kollade upp henne, hon lämnade ett helt vanligt svenskt namn till mig men hette ett namn jag inte ens kan uttala... Vi fick iaf bild på henne och lite vad hon sysslar med. Helt galet alltså, jag trodde inte att folk vågade beté sig så, men jag hade visst fel! Jag hotade med att polisanmäla henne om hon la ut annonsen igen på blocket så man får väl se... Jag vet!! Jag längtade och längtade!! :-( får hoppas att det dyker upp något nytt man kan ÅKA och kolla på!!
Kram
Matilda Öhman

2012-09-10 @ 21:13:39
Postat av: Johanna

härlig tjej..... skönt att hon va amatör så att du fick tag i na och fick pengarna! fy fan!! inte första gången det händer på tradera. mamma har varit med om det flera gånger, så hon har slutat shoppa där nu. puss

2012-09-10 @ 23:27:08
Postat av: mormor

Du är helt underbar. Vilken fin klänning, den blåa.
Älskar dig o hela familjen. Puss

2012-09-11 @ 12:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback