Lärkan

Publicerat: 2012-09-18 Kl: 17:41:57 | I kategori: Blandat

 
När jag skulle hämta på förskolan öööööste regnet ner, och vad ser jag? Alla barnen på Doris avdelning var ute i full regnmundering och hoppade i vattenpölar! Så mysigt! Tokiga fröknar och ungarna hade superkul! :-) Doris går på Pysslingens förskola som heter Lärkan i Haninge, vi är så himla nöjda, jag hade aldrig kunnat tänka mig att man skulle känna sig såhär nöjd. Dom sover ute året om vilket resulterar i mycket friskare barn, dom sover i sina egna vagnar med egna nappar och gosedjur så dom delar inte baciller på samma sätt. I vintras sov dom i fleccekläder i sovsäck och mössa, i ett litet skjul på gården :-)
 
Kommentarer
Postat av: Linda H

Åh va mys!! :) underbart att de sover ute ju!! Det gör barnen inte på det dagiset maja börjar på om två veckor (hjälp!!)

Svar: Jättemysigt verkligen! Jag tror inte många förskolor gör det. Det är ku ganska meckigt kan jag tänka mig att klä på och av :-) men dom är ute väldigt stot del av dagen.
Matilda Öhman

2012-09-18 @ 22:12:17
Postat av: Trebarnsmamman

På Js,Bs och Es gamla förskola sov de ute och det var verkligen uppskattat av barnen. Hur de gör på Es nya förskola vet jag inte eftersom hon inte sovit middag på väldigt många år. Oavsätt hur de gör är utomhusvistelserna viktiga och jag tror att de flesta förskolor blivit bättre på detta...barn dör ju inte av varken regn, rusk eller snö.

2012-09-19 @ 10:04:04
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback