Söndagsmiddag!

Publicerat: 2012-10-07 Kl: 19:01:00 | I kategori: Jag

Ikväll åt vi skaldjurssoppa, den godaste av dom alla! Receptet har jag fått av min mormor.

3 morötter
1 l vatten
Stort knippe dill
2 vitlöksklyftor
1 liten crème fraîche
1 msk hummerfond
2 st fiskbuljongtärningar
2 burkar kräftstjärtar
1 pkt kavli kräftost

Riv morötterna fint med rivjärn, fräs ett tag utan att få färg, häll över vattnet och alla de andra ingredienserna utom kräftstjärtarna. Låt puttra ca 30 minuter och ha i kräftstjärtarna sist. (man kan även ha i musslor men det gillar inte vi) lätt och suuuupergott!

 



Till efterrätt gjorde jag en lätt hallondessert med färska hallon och crème fraîche uppvispad med sukrin och vaniljstång! Muuuuums!!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback